Bunca zamandır yazmıyorum asosyalbebe'ye. Artık blogum da asosyal oldu bu yüzden. Yazmadığım zamanlarda neler yaptığımı açıklamak istiyorum şimdi sizlere.

1) BloggerDestek
En büyük vaktimi buna harcadım. Duyarsız davranışlar sonucu kaderine terkedilen bir blogdu bloggerdestek. Onu tekrar hayata döndürmek istedik. Shawn ile birlikte yeni bir tema ürettik, yepyeni yazılar yazmaya çalıştık. Bence güzel de oldu. Google Analytics kayıtlarına baktım da günden güne ziyaretçisi de artıyor. İşe yaradı!

2) FriendFeed
Son zamanlarda takip etmeye ve postlara like vurmaya(Yazıları beğenmeye) başladığım bir sosyal platform bu. Yazılanları beğenmek, altına yorum yapmak, yazıda resim, video, müzik göndermek falan olunca işin içinde twitter takip bile edilmiyor neredeyse. Yepyeni bloglar ve blogcular keşfettim FriendFeed sayesinde.

3) ÖSS Olayları
Biliyorsunuz bu yaz benim en heyecanlı yazlarımdan biriydi. ÖSS'ye girdim, sonuçlarını bekledim, sonuçlar geldi tercihlerimi yaptım onun sonuçlarını bekledim. Ve en sonunda tercih sonuçlarım da geldi. Hayatımda ilk kez bir konuda birinci tercihim gerçekleşiyordu :) Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü geldi. Sanırım bütün sene boşuna çalışmamışım.

4) Yazacak Malzemem Yok
Yazı yazmamamın en önemli nedeni bu bence. Yazı yazmak için bir konu gerekiyor genellikle, medyada, magazinde konu çok ama ilgi alanıma girmiyorlar. Okuduğum kaynaklar sınırlı ve yazacak şey bulamıyorum bu nedenle. Sanırım bir süre daha böyle gidecek. Kişisel amaçlı bir blog olsun kişisel konularda da yazı yazayım diye düşünerek açmıştım ama daha sonra kim ne yapsın benim kişisel yazılarımı diyerek vazgeçmiştim :)

5) Bilgisayar Optimizasyon
Bilgisayarım son zamanlarda acayip yavaşladı yahu. Bunu düzeltmek için birkaç gündür çalışıyorum. Sağ tuş menüsünden bazı programları kaldırdım, gönder menüsünü düzenledim ve neredeyse herşeyi sildim. Daha sonra Revo Uninstaller adlı Program Ekle/Kaldır türevi bir program yükleyip birçok işime yaramayan programı kayıt girdileri de dahil sildim. Ashampoo WinOptimizer Platinum 3 programını kullanarak da sistemde artık olarak kalan gereksiz dosyaları ve kayıt girdilerini temizledim. Başlat>Çalıştır>msconfig yolunu izleyerek windows başlangıcını düzenledim ve en sonunda AusLogics Disk Defrag isimli küçük programı kullanarak Disk Birleştirme yaptım. Ancak bu ayrıntı üzerinde biraz durmalıyım çünkü AusLogics Disk Defrag isimli küçük program windows'un klasik Disk Birleştirici programının yapamadığı birşeyi yapıyor. Diski o kadar kısa sürede birleştiriyor ki. Sabah uyanıp bilgisayarı açıyorum, disk birleştirmeye başlıyorum ve kahvaltıya gidiyorum. Kahvaltıdan sonra geri dönüyorum biraz bekledikten sonra birleştirme bitiyor. Windows'un disk birleştiricisini kullananlar bilirler gece disk birleştirmeyi açıp uyudukları ve sabah uyandıklarında yeni bitmiş olduğunu gördükleri zamanları.. Neyse, tüm bunları yaptım ve bilgisayarım artık ellerimden öper. Gözle görülür bir hızlanma söz konusu özellikle disk birleştirmeden sonra...

Son Olarak: Öylesine yazdığım bi yazıydı sanırım pek de güzel olmadı :)

2 yorum

  1. Helal olsun.Boğaziçi ha! iyimiş :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, valla isim olarak iyi duruyo ama bitirebilecek miyim bilmiyorum :)

    YanıtlaSil